Étkezés, diéta, egészséges táplálkozás, újra népszerű lehet a tejivás



Tudtad, hogy az Internet Marketing egy igen költséghatékony marketing módszer?

Termékek és szolgáltatások cukorbetegeknek Mit hol vegyek

Cukorbeteg Blog Cukorbetegek online naplója

Eseménynaptár Naprakész információk, diabetes programok

Webáruház Diabetikus termékek

Videotár Egészség és betegség valamint kezelés videón

Receptek Diabetes étlap. A dietetikus gasztronómiai ajánlata.

Tévhitek a diabetesről Hiedelmek, tévedések a cukorbetegségről, a cukorbetegségről

Diabetes GYIK Gyakran ismételt kérdések. Amit már többen is tudni akartak.

Kalkulátor Aktuális kiszámolható adatok. Tudja meg mi mennyi hány méter.

Táplálék táblázat Számolja ki a bevitt kalóriát, tegyen az egészségéért.

Cukorbeteg szótár Cukorbeteg ABC, szavak amelyek fontosak lehetnek.

A szakértő válaszol

Kérdése van diétájával, cukorbetegségével kapcsolatban? Tanácsra van szüksége? Kérdezzen. Orvosaink, szakértőink segítenek.

Legfrissebb kérdésünk:

Szeretnék lefogyni kb 5-8 kg-ot jelenleg 60-65kg között ingázom! Állandóan éhségérzet van rajtam. Rendszertelenül eszem a változásokat sehogy sem tudom betartani. Ritkán még sportolok is de nincs kitartásom! nem szeretnék tovább hízni! Mit tegyek???/21éves fodrász /bármilyen segítség,jó tanács érdekel!

A válasz megtekintése

Kérdezzen Ön is!

Az Ön neve:
E-mail cím:
A szakértő neve:
Kérdés:
Ellenőrzés:

Szavazás

E heti szavazásunk:

Ön szed valamilyen gyógyszert?

Csak alkalmanként (influenza, fájdalomcsillapítók, nyugtatók, nátha stb.)
Rendszeresen (egy vagy többfélét is)
Gyógyszerellenes vagyok, csak akkor, ha nincs más megoldás
Archiv szavazások megtekintése



Cikkek

Küld el ismerősödnek!Mond el véleményed!Nyomtatás

Újra népszerű lehet a tejivás

Szerző: Vig Julianna
Forrás: egeszseg.origo.hu
Dátum: 2007-09-19

Újra népszerű lehet a tejivás

Egy hosszútávú walesi vizsgálat helyreállíthatja a tejivás napjainkban kissé megcsappant népszerűségét. A Cardiff-i Egyetemen végzett vizsgálat eredményei ugyanis azt mutatták, hogy napi fél liter tej, illetve azzal egyenértékű mennyiségű tejtermék elfogyasztása védelmet nyújthat a fejlett világ egyik leggyorsabban terjedő betegsége, a metabolikus szindróma ellen.


   

    Az inzulin-rezisztenciaként is ismert metabolikus szindróma egy magas koleszterin- és vércukorszinttel, elhízással és vérnyomás-emelkedéssel járó tünetegyüttes, amely növeli a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.
   

    A Cardiffi Egyetem Peter Elwood vezette kutatócsoportja 2400, 45 és 59 év közötti férfi egészségi állapotát követte 25 éven keresztül. Valamennyi résztvevő kitöltött egy táplálkozási szokásokkal kapcsolatos kérdőívet, heti étrendjükről naplót vezettek, és feljegyezték, mennyi tejterméket fogyasztottak.
   

    Az eredmények azt mutatták, hogy azoknál a férfiaknál, akik rendszeresen ittak tejet és ettek tejtermékeket - például joghurtot
és sajtot - jelentős mértékben csökkent a metabolikus szindróma kockázata a többi résztvevőhöz képest. Az elfogyasztott tejtermék napi mennyisége is számított: azoknál, akik naponta legalább fél liter tejet ittak, 62 százalékkal, a más tejterméket rendszeresen fogyasztóknál pedig 56 százalékkal kisebb eséllyel jelentkezett a betegség.
A vizsgálat kezdetekor a résztvevők közül körülbelül minden hetedik (15 százalék) férfi szenvedett metabolikus szindrómában, és náluk csaknem kétszeres volt a szívkoszorúér-betegség és négyszeres a cukorbetegség kockázata a többi résztvevőhöz képest, továbbá csaknem 50 százalékkal nagyobb eséllyel haltak meg fiatalon.
   

    A kutatók szerint eredményeik meggyőzően cáfolják az utóbbi években elterjedt nézetet, mely szerint a tej és más tejtermékek - viszonylag magas telített zsírsavtartalmuk miatt -- káros hatással vannak a szívre.

Vissza a hírek listájához
Vissza a főoldalra

Küldje el ismerősének!


Kapcsolódó linkek:

Kommentek

Bogi hozzászólása 2007.10.24 19:13
Azért vigyázzunk, ha már cukorbetegek vagyunk, mert a tejről azt olvasni, nagyon hirtelen megemeli a vércukorszintet! A kiugró vércukor pedig érkárosító hatású, ezt minden magára valamit adó diabéteszes tudja.
[1]
Jelentkezzen be és szóljon hozzá Ön is!

Ajánló

A kakaó enyhítheti a cukorbetegség szövődményeit: a flavanolok jótékony hatásai

2010-09-09

A flavonoidok jótékony hatásai

Talán meglepő, de a kakaó hamarosan felkerülhet a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésére ajánlott élelmiszerek listájára: egy új, átfogó vizsgálat eredményei szerint a flavanolokban gazdag kakaóital - a meghatározott mennyiségben történő fogyasztás esetén - kifejezetten jót tesz a diabéteszes betegek ereinek.

A flavonoidok jótékony hatásai

További diabetes cikkek


Eseménynaptár

Szeptember
H K Sz Cs P Sz V
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
             

Termékajánló

Dr. Halmos Tamás: Metabolikus szindróma

Az összetett anyagcserezavar megelőzése és kezelése
Ára: 2480 Ft
Tovább

Heyo cukormentes vegyes gyümölcs ízű gumicukor édesítőszerrel – Maci forma, 50 g

Diabetikus élelmiszer, cukorbetegek is fogyaszthatják.
Ára: 225 Ft
Tovább

Accu-Check Softclix ujjszúró

Ujjszúró készlet
Ára: 3990 Ft
Tovább

Hírlevél feliratkozás

Hogyan lehet könnyebb az élet cukorbetegen?
Hogyan előzheti meg a betegséget?
Tudja meg rendszeres hírlevelünkből!

Feliratkozás:

Név:
E-mail:

Keresés

Mire kíváncsi?

Szakszótár

Fotometriás vércukorszint-mérő A vércukorszint otthoni mérésére alkalmas egyszerűen használható műszer, amely...
Bővebben

Humán inzulinok Géntechnikával előállított, az emberi inzulinnal azonos molekulaszerkezetű és hatású...
Bővebben


Összes szakszó

Tápláléktáblázat

Nézze meg, hogy a boltban vett ételeket hogyan érdemes kombinálni.
Táblázatunkkal könnyebb a vásárlás.

Fórum

misamaci Nagyjából ezt jelenti ... a hosszú hatóidejű (bázis) inzulinok lényege, hogy lassan, egyenletesen fejtik ki a hatásukat ...


Topik:
inzulin beállítás

Ugrás a topikhoz

Fórumhoz


Macosz - Év honlapja különdíj